Skip to main content

Als jong en groeiend kantoor vormen de kernwaarden de basis waarop onze cultuur, het gedrag en de beslissingen worden gebaseerd. Ze bepalen waar wij voor staan in onze dienstverlening, maar ook hoe wij intern met elkaar omgaan. Het definiëren van de kernwaarden geeft ons richting aan ons dagelijks werk en zorgt ervoor dat we zowel intern als extern consistent en authentiek zijn. Ze helpen ons om duidelijk te maken waar we voor staan en wat ons drijft. Bij de totstandkoming van kernwaarden is iedereen betrokken, zodat de kernwaarden worden gedragen door het gehele team. Immers, de mensen bepalen de kernwaarden van de organisatie, niet andersom.

Het proces begon met het in kaart brengen van de waarden van alle collega’s en hun perspectief op Vinario. Hiervoor hebben wij een enquête gedeeld met vragen als “Hoe zou jij de cultuur binnen Vinario uitleggen aan jouw familie en vrienden?” en “Waarom kiezen klanten voor Vinario?”. De antwoorden uit de enquête hebben wij besproken in onze maandelijkse Share Meeting. Share Meetings zijn voor ons een manier om de huidige stand van zaken binnen Vinario te bespreken, dus dit was een uitgelezen kans om nader in te gaan op de waarden van collega’s.

Uit de gesprekken met het team bleek dat er veel overlap bestond in de zienswijzen op de cultuur, sfeer en wat wij willen uitdragen. Door fris, persoonlijk en kundig te zijn, helpen wij non-profit organisaties om financieel in control te zijn, zodat onze klanten hun maatschappelijke waarde kunnen maximaliseren. Hiertoe hebben wij de volgende definities opgesteld.

Fris

Fris staat voor nieuw, innovatief, energiek en modern. Wij komen met vernieuwende ideeën en gebruiken hedendaagse methoden en technologieën om onze doelen te bereiken. Onze frisse benadering zorgt ervoor dat we voortdurend zoeken naar nieuwe, efficiëntere manieren om onze klanten te ondersteunen en hun uitdagingen aan te pakken.

Persoonlijk

Onze persoonlijke benadering is oprecht en direct, met integriteit en een sterke focus op de behoeften en voorkeuren van onze klanten. Bij Vinario voelen onze klanten zich gehoord en begrepen dankzij onze op maat gemaakte oplossingen die een persoonlijke touch hebben en een flexibele houding weerspiegelen. Daarnaast voelen wij ons als medewerkers gehoord en gewaardeerd binnen de organisatie, wat bijdraagt aan een positieve en ondersteunende werkomgeving. Wij geloven dat een persoonlijke relatie de sleutel is tot succesvolle samenwerking en klanttevredenheid.

Kundig

Kundig betekent bij Vinario professioneel, bekwaam en betrouwbaar. Wij beschikken over de nodige kennis, vaardigheden en ervaring om taken effectief en efficiënt uit te voeren. Door onze hoogwaardige kwaliteit en expertise zijn we in staat om complexe vraagstukken op te lossen en non-profitorganisaties te helpen. Onze kundigheid stelt ons in staat om onze klanten met vertrouwen en precisie te bedienen.